Social media odgrywają niezwykle istotną rolę w budowaniu wizerunku firmy, to także potężne narzędzie marketingowe - aktualnie praktycznie każda firma ma swoją stronę bądź profil w internecie w popularnych mediach. Konkurencja na rynku jest ogromna, więc producenci walczą o klientów, promując swoje wybory w rozmaity sposób; popularne narzędzie to własnie zaangażowanie ambasadorów, którzy zostają wyposażeni w produkty danej marki (oczywiście dostają je bezpłatnie do własnego użytku). W zamian za to, promują markę pisząc posty dotyczące cech i zalet takiego ekwipunku, zachęcając do zakupu i zazwyczaj proponując unikatowe kody rabatowe. Dodatkowo ambasadorzy są żywą reklamą firmy np. na zawodach czy pokazach jeździeckich, posiadając chociażby czaprak z wyhaftowanym logiem.
Wielu topowych zawodników współpracuje z renomowanymi firmami jeździeckimi na zasadzie sponsoringu i specjalnie konstruowanych umów, ale często wystarczy po prostu prowadzić profesjonalny i popularny fanpage na Facebook'u bądź atrakcyjny profil na Instagramie aby zainteresować swoją osobą mniej znane marki, działające lokalnie.
Jeśli interesuje Was rola ambasadora marki jeździeckiej, to przede wszystkim należy zadbać o swoje profile w social media:
Warto się zastanowić, co nas może wyróżniać wśród innych jeźdźców: wyniki sportowe? Oryginalnie umaszczony koń ? Kuc, który chętnie wykonuje sztuczki? Jazda bez ogłowia ? A może odpowiedni dobór profesjonalnych zdjęć w zbliżonej tematyce?
Popularność w SM buduje się długofalowo, optymalnie należy zgromadzić co najmniej kilka tysięcy obserwatorów aby firmy jeździeckie rozważyły naszą kandydaturę do ambasadorstwa. Warto obserwować rynek i regularnie kontaktować się z interesującymi markami, które dopiero rozpoczynają działalność i zależy im na promocji (kampanie reklamowe w mediach to ogromny wydatek, na które małe firmy nie mogą sobie pozwolić) - większa szansa jest na otrzymanie czapraka czy smaru do kopyt niż na siodło renomowanego producenta, który posiada własną stawkę zawodników światowej ligi.
Pasja jeździecka młodych adeptów jest na tyle silna, że wiele dzieci i nastolatków ma trudności z pogodzeniem chęci spędzenia czasu w stajni z nauką; oczywiście ostateczne zdanie mają rodzice, ale podpowiemy dzisiaj jak dobrze zorganizować swój czas!
2022-07-12
W obecnych czasach internet stał się tak powszechnym narzędziem pracy, że nie dziwi już zawód influencera, blogera czy vlogera - social media są ogromną potęgą medialną i dają możliwość prowadzenia własnego biznesu w sieci. Podpowiemy dzisiaj jak skutecznie prowadzić bloga lub fanpage!
2021-08-10
Stajnia to miejsce, gdzie jeźdźcy uczęszczają na zajęcia jazdy konnej - obcowanie ze zwierzakiem często wiąże się z dużymi emocjami, dlatego ważna jest atmosfera oraz zachowanie pozostałych osób znajdujących się na terenie ośrodka.
2020-09-01
Jeździectwo to sport, który może przerażać - opieka nad zwierzęciem, które waży kilkaset kilogramów często wzbudza lęk i szacunek wśród laików. Czasem nawet jeźdźcy zmagają się ze strachem, który jest najbardziej pierwotną emocją pozwalającą na przetrwanie.
2020-04-09
Jeździectwo, jak każdy sport, dostarcza wiele emocji - treningi, zawody, a nawet codzienny pobyt w stajni potrafi wywołać smutek, radość, szczęście, przygnębienie czy nawet złość. Dzięki interakcji z drugim żywym organizmem, człowiek uczy się kontroli własnych reakcji i emocji, ponieważ to właśnie gwarantuje owocną współpracę.
2020-01-30